پوکو F4 GT در تست جدید گیمینگ عملکرد ضعیفی از خود نشان داد

نتایج آزمایش‌ اجرای بازی روی پوکو F4 GT نشان می‌دهد عملکرد این گوشی گیمینگ در مقایسه با رقبایی که به تراشه‌ی مشابه با این دستگاه مجهز شده‌اند، ضعیف‌تر است.

پوکو F4 GT به‌تازگی به‌عنوان اولین گوشی هوشمند گیمینگ شیائومی در بازارهای جهانی شیائومی با دکمه‌های مغناطیسی مخصوص بازی معرفی شد.اکنون تست‌های بازی اجراشده روی این گوشی از عملکرد نه‌چندان خوب آن خبر می‌دهد.

به گزارش Notebookcheck، شیائومی اوایل سال جاری گوشی ردمی K50 Gaming Edition را به‌عنوان اولین گوشی هوشمند متمرکز بر بازی خود معرفی کرد. این دستگاه به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen1 مجهز شده و نسخه‌ی جهانی آن با نام پوکو F4 GT روانه‌ی بازار شد. اکنون آزمایش گیمینگ جدیدی که روی این دستگاه اجرا شده، نشان‌دهنده‌ی عملکرد ضعیف این دستگاه است.

کانال یوتیوب Golden Reviewer در ویدئو خود اشاره می‌کند که پوکو F4 GT نمی‌تواند انتظارات را به‌عنوان یک دستگاه مخصوص بازی برآورده کند. درحالی‌که اجرای بازی روی این گوشی با نرخ حداکثر ۶۰ فریم‌برثانیه آغاز می‌شود، اما پس از گذشت مدتی به ۴۷٫۵ فریم‌برثانیه کاهش می‌یابد. افت عملکرد فقط سه دقیقه‌ پس از شروع آزمایش، آغاز می‌شود و نرخ‌ فریم به ۵۰ فریم‌برثانیه کاهش پیدا می‌کند. این گوشی پس از ۱۰ دقیقه، بازی‌ها را با نرخ حدود ۴۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌کند.

مدل تراشه نرخ‌فریم متوسط مصرف متوسط انرژی (وات) دما (سانتی‌گراد)
ردمی K50 پرو Dimensity 9000 ۵۹٫۶ ۴ ۳۹٫۶
ردمی K50 Dimensity 8100 ۵۹٫۵ ۳٫۷ ۳۹
آیپد ایر ۲۰۲۲ Apple M1 ۵۹٫۴ ۸٫۴ ۴۴٫۲
آیفون ۱۳ پرومکس Apple A15 ۵۹٫۱ ۳٫۹ ۴۵٫۱
گلکسی S22 اولترا Snapdragon 8 Gen1 ۵۷٫۴ ۵٫۴ ۴۴٫۸
گلکسی S22 اولترا Exynos 2200 ۵۶٫۷ ۵ ۴۴٫۴
گلکسی S20 اولترا Exynos 990 ۵۵٫۸ ۴٫۹ ۴۳٫۱
پوکو F4 GT Snapdragon 8 Gen1 ۴۷٫۵ ۵٫۵ ۴۱٫۹

 

پوکو F4 GT درمقایسه با سایر دستگاه‌هایی که این آزمایش را انجام داده‌اند، به‌راحتی بدترین عملکرد را دارد. گلکسی S22 اولترا با تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen1 در این آزمایش میانگین نرخ ۵۷٫۴ فریم‌برثانیه را ثبت کرده است. مدل اگزینوس ۲۲۰۰ این گوشی پرچم‌دار نیز موفق شد بازی‌ها را به‌طور میانگین با نرخ ۵۶٫۷ فریم‌برثانیه اجرا کند. حتی گلکسی S20 اولترا با تراشه‌ی اگزینوس ۹۹۰ که دو سال از معرفی آن گذشته است موفق شد در این آزمایش به نرخ متوسط ۵۵٫۸ فریم‌برثانیه دست یابد. سرعت ۴۷٫۴ فریم‌برثانیه پوکو F4 GT در مقایسه با رقبا، وحشتناک به‌نظر می‌رسد. این اعداد در کارایی دستگاه نیز منعکس می‌شوند و گوشی موردبحث نسبت به دستگاه‌های اندرویدی آزمایش‌شده، بدترین عملکرد را ارائه داده است.

عملکرد ضعیف پوکو F4 GT در این آزمایش کمی عجیب است. درحالی‌که Snapdragon 8 Gen1 به‌طور گسترده به عملکرد پایدارش شناخته می‌شود، این گوشی گیمینگ همچنان نسبت به سایر دستگاه‌های معمولی با تراشه‌ی مشابه، عملکرد بسیار ضعیف‌تری دارد.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه