ظاهراً عینک واقعیت افزوده اپل وارد مرحله توسعه‌ طراحی شده است

براساس گزارشی جدید، به‌نظر می‌رسد عینک واقعیت افزوده‌ی اپل اکنون وارد مرحله‌ی توسعه‌ی طراحی شده است.

طبق خبرها و گزارش‌های اخیر، اپل مشغول کار روی هدست واقعیت ترکیبی جدید خود است. علاوه‌براین، گفته می‌شود این شرکت احتمالاً اواخر سال ۲۰۲۴ عینک واقعیت افزوده‌ی جدیدش را رونمایی خواهد کرد. براساس اعلام جف‌ پو، تحلیلگر Haitong Intl، عینک واقعیت افزوده‌ی اپل اکنون وارد مرحله‌ی توسعه‌ی طراحی شده است.

به‌گزارش 9to5mac، پو هفته‌ی گذشته اعلام کرد Luxshare یکی از تأمین‌کنندگان اصلی دستگاه‌های واقعیت ترکیبی و واقعیت افزوده‌ی اپل خواهد بود؛ محصولاتی که انتظار می‌رود در فاصله‌ی بین اواخر سال ۲۰۲۲ تا سال ۲۰۲۵ معرفی شوند. علاوه‌براین، انتظار می‌رود عینک واقعیت افزوده‌ی این شرکت نیمه‌ی دوم ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار شود.

اکنون پو اطلاعات بیشتری درباره‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی اپل به‌اشتراک گذاشته است. وی معتقد است این محصول درحال‌حاضر وارد مرحله‌ی توسعه‌ی طراحی شده است و نمونه‌ی اولیه‌ی آن نیز تا پایان سال جاری آماده خواهد شد و تولید انبوه آن از نیمه‌ی دوم ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. او در بخشی از توضیحات خود گفت:

انتظار داریم اپل از فناوری موج‌بَر (WaveGuide) استفاده ‌کند و اکنون کورنینگ و Hoya در حال نمونه‌برداری از شیشه‌های موردنیاز اپل هستند. افزون‌براین، به‌نظر می‌رسد Lante در این‌زمینه با کورنینگ همکاری خواهد کرد.

راهنمای امواج (موج‌بَر) ساختاری است که نور را به مسیر دیگر منتقل و در نهایت آن‌ را هدایت می‌کند. در دستگاه‌های واقعیت افزوده، از این مکانیزم معمولاً برای مسیریابی اطلاعات گرافیکی از منبع خروجی به صفحه‌نمایش در جلو چشم کاربر استفاده می‌شود.

درحال‌حاضر، بیشتر شایعات به هدست واقعیت ترکیبی اپل اشاره می‌کنند و خبرهای کمتری از عینک واقعیت افزوده‌ی این شرکت دردسترس قرار گرفته است. با اینکه گفته می‌شود هدست واقعیت ترکیبی غول فناوری مستقر در کوپرتینو احتمالاً اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده معرفی خواهد شد، عینک هوشمند این شرکت کاملاً بر فناوری واقعیت افزوده تمرکز خواهد کرد؛ محصولی که طبق تحلیل‌ها می‌تواند در ۱۰ سال آینده جایگزین آیفون شود.

جف پو علاوه‌بر ارائه‌ی جزئیات پروژه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی اپل، می‌گوید مشخص نیست چند مدل از سری آیفون ۱۵ از دوربین پریسکوپی بهره خواهند برد. وی اظهار کرد که Lante در حال گسترش ظرفیت تولید لنزهای پریسکوپی است؛ به‌همین‌دلیل، آیفون ۱۵ به‌احتمال زیاد به این نوع لنز مجهز خواهد شد.

همچنین، گفته می‌شود Lante یکی از تأمین‌کنندگان اصلی این نوع لنزها برای آیفون ۱۵ اپل خواهد بود. با‌‌توجه‌‌به آنچه گفته شد، انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرو نیز به دوربین پریسکوپی مجهز شود؛ اما این احتمال هم وجود دارد که قابلیت یادشده فقط در مدل مکس ارائه شود.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه